Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
Historia z twierdzą w tle. Ślady wydarzeń historycznych, komentarze, ciekawostki oraz to co nie wyjaśnione - zagadki i tajemnice...
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Kolejny most...

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1014

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
To tak jak na tym przykładzie

opracowaniemapy.jpg



:cheer: A dziękuje Eugene teraz już chyba wiem o co chodzi, jeżeli się mylę to mnie popraw. Mapa została opracowana na podstawie innej z lat 1837-1840 a wydana w 1866 roku
Ostatnio zmieniany: 7 lata 5 miesiąc temu przez aloszak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1015

  • EUGENE
  • EUGENE Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 295
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 2
Praviljno! :)
Slavjanskie movy ochenj pochozhi. Nedorozumenie mogut vyzyvatj lishj otdeljnye slova. ;)
Bez sotrudnichestva s dvuh storon ne obojtisj. B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1017

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
:) Chociaż większość rozumiem, ale zdaża się że mam problem z pojedyńczymi słowami ale według naszego starego powiedzenia kto pyta ten nie błądzi więc będę pytał jak czegoś nie będę rozumiał, tak samo i Ty pytaj jeżeli masz problem z jakimś słowem.
Ale jeżeli chodzi o Twoją mapę dziwi mnie data wydania, gdyż jak wcześniej pisałem odcinek linii kolejowej Terespol-Brześć został zbudowany w 1871r, a na Twojej mapie właśnie ten odcinek jest widoczny.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 5 miesiąc temu przez aloszak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1025

  • EUGENE
  • EUGENE Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 295
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 2
U menja ne original karty. Poetomy ne mogu utverjdatj tochno god karty. U menja napisano, chto 1866 god. :cheer:
Doroga Brest-Terespol postroena v 1871 godu? :ohmy:
Doroga oficialjno byla otkryta 01/10/1869.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 5 miesiąc temu przez EUGENE.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1027

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
Eugene z tym odcinkiem kolejowym Terespol- Brześć jest tak trochę namieszane rzeczywista data oddania do użytku tego odcinka to 1 marca 1870 roku. Ale ponieważ odcinek Terespol-Brześć stanowił własność rządu a dopiero 2 stycznia 1871 r. oddano go w eksploatację Towarzystwu Kolei Warszawsko – Terespolskiej, tak więc mogą tu występować różne daty historii.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1028

  • EUGENE
  • EUGENE Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 295
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 2
Vot istochniki: Zdesj & zdesj" ;)
Ostatnio zmieniany: 7 lata 5 miesiąc temu przez EUGENE.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 7 lata 5 miesiąc temu #1032

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1711

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
:) Wracam do tematu mostu z kilku powodów. Ale na razie o tym nie będę pisał.
Kilka fotek wykonanych podczas dwóch wypraw w ten rejon w 2012 r.

Most3.JPG

Dawna droga forteczna od wschodu czyli od strony Brześcia.

Most4.JPG

widok od wschodu

Most9.JPG

widok od północy

Most42.JPG

południowy bok mostu

Most39.JPG

północny bok mostu

Więcej fotek wstawię w późniejszym czasie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1723

  • admin
  • admin Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 472
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 9
Historia mostu i relacja z eksploracji na blogu Aloszy: Umocnienia Twierdzy Brzeskiej „Most na Drodze Fortecznej w Terespolu”.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1737

  • robertox
  • robertox Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Posty: 110
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
Blog super wiele info i to fajne . Co do mostu i tych pęknięć to na 98% nie jest to uderzenie pocisku a tym bardziej od góry , wygląda to trochę inaczej , co o tym świadczy a mianowicie brak pęknięć poprzecznych podpór nośnych (belek) zastrzegam dobrze się nie przyjrzałem . Na dole szczeliny natomiast podmycie funda mętów czysty grunt brak jest pali lub zakotwienia ich w grunt . co za tym idzie zamarznięta woda robi swoje szersza szczelina z dołu zwęża się ku górze Para wodna skrapla się w porach betonu zamarza od dołu i mamy efekt. Wada konstrukcji ale panowie ile ona lat wytrzymała . Most rzeczywiście jest przystosowany do przenoszenia średniej wielkości ciężarów , wtedy już takie konstrukcje projektowano nie na sztywno lecz na ugięcie co zwiększało nośność tonażową mostu . Czas powstania można przybliżenie ustalić patrząc choćby na użyte materiały carski a międzywojenny materiał zbrojeniowy znacząco się różniły . przykład drut zbrojeniowy okrągły czy płaski jak profilowany i odpowiedź w przybliżeniu gotowa Jak znajdę czas wybiorę się tam z łopatką i wtedy sprawdzę jak się da podsypkę pod nawierzchnie (pod tory inna , pod kocie łby bruk inna pod asfalt inna ) :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1741

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
:) Robertox popatrz na te fotki.

1
P5060026.JPG


2
P2250013.JPG


3
Zdjcie12012-05-2206-55.jpg


Również rozważałem możliwość podmycia mostu, ale zdjęcia z uszkodzeniami mostu nr.2 i 3 stanowczo obalają taką hipotezę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1742

  • robertox
  • robertox Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Posty: 110
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
Teraz to widać , ale ładunek nie był duży pocisk przy uderzeniu zostawia krater. bomba lotnicza również. Nazwał bym to muśnięciem w koronę mostu ale to byłby strzał z bardzo bliskiej odległości zważywszy na trajektorię lotu pocisku mógł wybuchnąć na podjeździe i fala uderzeniowa zrobiła swoje . Muszę to obejrzeć z tego i drugiego podanego wcześniej względu spostrzeżeniami się podzielę. Tgz. podmycia wyglądają trochę inaczej uszkodzenia są inne ale po co te rozważania . Tak jak powiedziałeś system dróg połączeń miedzy fortecznych jest bardzo dobrze rozwiązany i ważny dla całości niestety bez tego taki kompleks obronny nie funkcjonował by dobrze .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 5 miesiąc temu #1747

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
Rozważaliśmy również hipotezę związaną z nośnością mostu, jak za pewne większość z was wie każdy most ma ograniczony udźwig. Ale w tej hipotezie nie pasuje układ pęknięć, oczywiście ktoś może powiedzieć most pęka w najsłabszym miejscu niby tak. Ale gdyby np. wjechał na taki mostek super ciężki czołg, dlaczego w takim razie pękła tylko jedna belka pod mostem? Następny element, który tu nie pasuje to właśnie to pęknięcie widoczne na zdjęciach 2 i 3. Oczywiście nie jestem specjalistą w tej dziedzinie i mogę się mylić. Ale moim zdaniem była to detonacja ładunku wybuchowego.
To teraz skoro robertox się tam wybierasz to Ci podpowiem jedną rzecz abyś tego nie zniszczył, bo zapowiadasz prace z łopatką. Patrz uważnie pod nogi to może dostrzeżesz długie dwie równolegle biegnące koleiny, są one na moście widoczne jak i również gdzieniegdzie w krzaczorach. Koleiny są bardzo wąskie więc nie pasuje na ślad opon samochodowych, rozstaw również nie pasuje do samochodu, więc pozostają tylko dwie ewentualności furmanka na żelaznych kołach, albo szyny kolejowe (wąskotorowe). A teraz najciekawsze jest to, że pęknięta belka jest mniej więcej nad tymi koleinami, a więc tak mi się wykluła taka hipoteza, co się stanie jak pocisk trafi w lokomotywę, zostanie ona oczywiście zniszczona, ale żelastwo tej lokomotywki i tory ochronią betonową konstrukcję mostu na tyle skutecznie, że nie znajdziemy śladu uderzenia pocisku. Co przemawia za taką hipotezą, ano bardzo podobnie wyglądające pęknięcia na dwóch ścianach, gdyż tory spowodowały, że uderzenie to nastąpiło w dwie ściany jednocześnie z taką samą siłą która rozłożyła się równomiernie.
Oczywiście podmywanie mostu mogło tu też nastąpić, ale to już po tym jak most został uszkodzony.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 4 miesiąc temu #1752

  • robertox
  • robertox Avatar
  • Offline
  • Ekspert
  • Posty: 110
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 2
No wiesz , ja nie jestem jakimś tam wandalem , chodziło mi o taki mały dołeczek gdzie by było widać przekrój gruntu tylko podsypki (zasypany później ) wyjaśni to do jakich celów była robiona droga . Wiesz jeśli znajdę tłuczeń i to taki na tory wiadomo jeśli bardzo drobny też wiadomo . Ach moja łopatka jest mała więc tylko po to . Twoje myślenie jest tu uprawnione , cześć energii zostaje zużyta , na zniszczenie pojazdu ale jak wiadomo gwałtowne uwolnienie takiej energii zadziała tu jak pocisk kumulacyjny czyli odbije się część od lokomotywki trafia na luźne podłoże idzie w grunt tam trafia na przeszkodę i jest taki efekt , część idzie na boki . Wybuch pocisku jak wiadomo powoduje też mini trzęsienia ziemi . A ten punkt mostu nie określił bym jako najsłabszy . kiedyś teraz najazd podjazd , czoło raczej wykonuje się bardzo solidnie a przy tamtej technologi budowy jeszcze bardziej jest to dodatkowe zakotwienie w grunt , i tu moje myślenie o erozji też jest uprawnione bo jeśli powstały pęknięcia to przez ten okres zamarzająca woda zrobi swoje . Artylerzysta który wykonał taki strzał no powiem był wyborny lub miał szczęście gdyż musiał obliczyć wyprzedzenie celu , trajektorię lotu pocisku (by trafić leko pod nim )lub uwzględnić przebicie z góry następnie eksplozję . Jeśli są kratery po wybuchach to wcześniej wstrzelał się w cel , jeśli była to bomba lotnicza wow to jedna jedyna i tak precyzyjnie też szczęście . Robota sapera , jeśli tak to ją spartolił bo tu środek mostu jest kluczowy i załatwia sprawę , nawet małym ładunkiem można przygotować zapadnię . Jeśli minowali mosty to i owszem podjazd też ale najczęściej zaraz za podporami bo trudniej odbudować a przy okazji można zniszczyć więcej znajdującego się na nim sprzętu a most musiał by mieć więcej niż dwie podpory . Ciekawa sprawa ja lubię takie zagadki . Jeśli chodzi o chłopskie furmanki to ci coś powiem . pracowałem przy budowie drug (ostatnio) miałem sporo wolnego w pracy wiec słuchałem starych drogowców Wiesz dla czego powojenne nasze drogi bez żadnej przyczyny na dość płaskim terenie miały czasami ostre zakręty ? Jeśli je teraz prostują to przed nimi albo obok nich znajdują w ziemi ogromne pojedyncze głazy lub niestabilny grunt w tym miejscu . Chłopi je po prostu omijali , ten powojenny projektant po WUML stwierdzał iż jeśli jeździli tak przez lata więc tak być musi i kładli asfalt:laugh: To tak gwoli rozrywki !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Kolejny most... 6 lata 4 miesiąc temu #1756

  • aloszak
  • aloszak Avatar
  • Offline
  • Profesjonalista
  • Posty: 869
  • Otrzymane podziękowania: 72
  • Oklaski: 8
Jeżeli masz na myśli sprawdzenie wąskotorówki to Ci powiem, że takie tory układano bardzo często na ziemi bez żadnego przygotowania, ba nawet nie bawiono się w obsypywanie podkładów kolejowych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.249 s.

baner laplander